להרים ידיים

אבא שלי מנסה ללמד את האחיין שלי למחוא כפיים ולנפנף לשלום, לכן הוא כל הזמן שר לו "ידיים למעלה, על הראש, על הכתפיים, 1-2-3…"
אני גם רוצה ללמוד להרים ידיים…

בא לי להפסיק להילחם, להפסיק לנסות להשיג את מה שאין לי.
בא לי להפסיק לרדוף אחרי מה שמעולם לא קרה לי.
בא לי להפסיק להרגיש כאילו אני לא מספיקה…

אתמול ביקרתי את סבתא, היא התחילה לשאול מה חדש וסיפרתי לה קצת על ענייני הכלום ושום-דבר הרגילים, היא הוסיפה כמה סיפורים מתישים ופחות מעניינים ואז החלטתי להסיט את הדיון על ידי צפייה בכמה תמונות בסמארטפון.
ריפרפנו על תמונות מפורים והיא שאלה: "ואיפה החברים?" אז הראיתי לה גם תמונה שלי במסיבה עם חברה.
ואז הגיעו רצף השאלות המדהים:
"היא נשואה?"
"לא"
"למה? מה יש לה?"
"מה שיש לי…"

נמאס לי להסתובב עם ההרגשה שמשהו בי לא בסדר.
נמאס לי להסתובב עם התחושה שאני לא מספיקה.
נמאס לי להסתובב עם המועקה הזו בלב שאני צריכה להשתנות כדי שמישהו ירצה אותי…

MjAxMy1iYzA2ODMyYzVlZmFiNzMw

אני לרגע לא טוענת שאני כ"כ מוצלחת – מושלמת, אבל לכל אחד מאיתנו יש תכונות שהן פחות מוצלחות, דברים שהוא היה רוצה לשנות בעצמו, אף אחד לא מושלם.
אם כולנו כאלו, אז למה דווקא אני צריכה להשתנות כ"כ?
למה דווקא אני צריכה לעבוד כ"כ קשה?
למה דווקא אני?!?!

בא לי להרים ידיים, בא לי לפרוש מהמירוץ הזה כי אני פשוט לא עומדת בקצב ומזמן עומדת בצד ומסתכלת על כולם עוקפים אותי בריצה קלה…
בא לי להרים ידיים, לאפס את הכל ולהירדם לתוך שינה עמוקה ואינסופית.
כי נמאס לי להרגיש שאני לא מספיקה, נמאס לי להילחם בעצמי, בספקות, בהצלחות, בכישלונות…
אני רוצה לצעוק: "תעצרו את הרכבת – אני רוצה לרדת!" אבל ממזמן שאני לא נוסעת בה…
כי נמאס לי לעבוד כ"כ קשה, זה מתיש ויש לי מספיק עבודה בעבודה…
כי נמאס לי להרגיש לא בסדר כי אני לא רודפת מספיק מהר אחרי ההוא – מי שהוא לא יהיה.
כי בא לי שהוא ירדוף אחרי, שהוא יעבוד על עצמו בשבילי, שהוא ירצה אותי, שהוא ימצא אותי…

אני לא מתחבאת כ"כ טוב, לא כ"כ קשה למצוא אותי – אני כאן, על הספה, מול הטלוויזיה, מאחורי כמה חומות שלאחרונה נוספו להן חלונות הצצה…

כרגע זה נראה לא טוב / חוה אלברשטיין

2 תגובות ל-“להרים ידיים

  1. לא להיות בדיכי.

    ואל תקלי ללב מה שאומרים. לכי בדרכך.

להשאיר תגובה

