קל להגיד

זה מאוד קל להגיד למישהו להשתנות.
זה מאוד קל להגיד למישהו להיות אמיץ.
זה מאוד קל לתת למישהו אחר עצה.
זה מאוד קל להגיד ולפעמים אפילו הרבה יותר קל לכתוב את זה – בכל זאת, הנייר סופג הכל!

השבוע נתקלתי בכותרת המסקרנת: "בת 30 ועדיין בתולה: איך לחשוף את הסוד לסביבה?".
הטור מתאר בקצרה את תלאותיה הריגשיים של מטופלת בתולה ומציע 4 עצות פשוטות כדי לשבור את מעגל הקסמים הזה.

קראתי את הטור וכ"כ הרבה מחשבות עלו לי, טסו בראש וחתכו אחת את השניה:
ואוו, יש עוד אנשים "כמוני"!
ואוו, מעניין אם הבחורה המדוברת רוצה עכשיו להרוג את הכותבת…
איזה קל לכתוב את הדברים האלו בטור, בצורה קלה ושקולה.
איזה מתנשא זה לכתוב "עבור אנשים כאלו" – לא ברור אם הכותבת ניסתה לכתוב טור בסגנון "מדעי" / פסיכולוגי או סתם היא מתנסחת רע, אבל כל הטור הזה מדיף ריח התנשאות!
או, הינה עוד עצות שיפור עצמי בשקל…
הינה עוד מישהו שמציע לי לאהוב את עצמי ובכך לפתור את כל הבעיות שלי…
הינה עוד מישהו שמציע לי דרך לפתור את הבעיות על-ידי עצה לעשות בדיוק מה שאני לא יכולה. להציע להיות גלוי ולחלוק את הדברים האישיים – איך לא חשבתי על זה לבד?!?!?
איזה קל, פשוט ומהיר התהליך הזה נראה בטור "המקצועי" הזה…
וברור שכמו באגדות, הטור מסתיים ב"והם חיו באושר ועושר"…
אה, ברור – הכותבת היא מאמנת לזוגיות…. עוד קואוצ'רית…

זה נושא רגיש, אני מאוד שמחה שמישהו כתב על זה. אבל, נראה לי שהטור הזה הצליח לעשות בדיוק ההיפך ממה שהוא התכוון…
במקום לתת כוח, במקום ליצור הרגשה שהכל בסדר ו"לילך" היא לא איזה פריקית הטור הזה גורם לי לברוח לצד השני. לא רוצה שאנשים יסתכלו עליי מלמעלה + מבט מרחם בעיניים, לא רוצה להתחיל להסביר את עצמי כי אין לי הסבר, לא רוצה שיסתכלו עליי ב"מבטים מלאי הערצה והערכה על האומץ"…
רוצה להיות אני מבלי להסביר ולהתנצל…
רוצה להיות אני מבלי להרגיש רע על זה לפעמים אני מרגישה רע עם עצמי ועם איך שהתפתחו החיים שלי.
רוצה להיות אני מבלי שאנשים ינסו לנחם אותי בטורים שמדיפים ריח חזק של התנשאות!

297385_144351325651497_3804402_n

ואז היום ראיתי את התוכנית משטרת האופנה בערוץ E! (אחת התוכנית הכי טובות ומצחיקות בטלוויזיה 🙂 ) והתארחה שם לולו ג'ונס – אצנית אולימפית אמריקאית בת 30 ובתולה!
היא מדברת על זה כבר שנים בפתיחות (לפחות מאז אולימפיאדת לונדון 2012, לפני כן לא היה לי מושג מי היא), וגם הפעם הנושא עלה (שג'ואן ריברס תוותר על ההזדמנות להשחיל בדיחה או שתיים…).
אז נכון, זו לא אותה סיטואציה. לולו טוענת שהיא בתולה מטעמי דת והיא מחכה עד החתונה רק שזו עדיין לא באופק.
זה נכון שיש הבדל גדול בין מישהי שקיבלה החלטה מודעת להתנזר מסיבה שכזו לבין מישהי שהחיים עברו לידה ופתאום היא מוצאת את עצמה "רווקה זקנה"…
אבל עדיין, הרבה יותר קל להזדהות עם מישהי שלא רואה את עצמה כקורבן ו/או מסכנה, מישהי שרוצה ללכת קדימה אבל לא כי היא מנסה לברוח מהעבר.

אני לא תמימה ולא מנסה לשקר כאן, זה נושא קשה, כאוב ומביך.
זה לא שאני מספרת את זה לכל העולם, זה לא משהו שאני גאה בו, זה לא משהו שיש לי מושג איך בכלל להתמודד איתו – בטח ובטח כשיגיע הרגע בו צריך לספר לבן הזוג, אבל מה שבטוח – לתת לי עצות בשקל או לכתוב על "האנשים האלו" בצורה כ"כ מתנשאת לא יעזור….

בדר"כ זה המקום בו אני מצרפת שיר.
לרוב זה שיר שקשור לנושא הפוסט או לפחות מתקשר אליו בדרך כלשהי. לפעמים זה סתם שיר אהוב ולפעמים שיר שהיכה בי קצת לפני הכתיבה.
הפעם לא יופיע כאן שיר וזה לא כי נגמרו השירים הטובים…
בעוד יומיים הבלוג ואני חוגגים שנתיים (מי היה מאמין?!?!?) ואני בשלבים סופיים של הכנת הפתעה מוזיקלית!
אז נתראה עוד יומיים 🙂

6 תגובות ל-“קל להגיד

  1. ראשית, ואם הבנתי נכון, מברוק על הפתיחות שלך כאן על הנושא. זה לא עניין של מה בכך.
    ואכן כל המומחים בכלל והקאוצ'רים בפרט עם כל הממבו ג'מבו של עצות סטייל "תאהב/י את עצמך" ו"הכל זה עניין של החלטה" יכולים לעצבן ברמות על.

  2. הבנת נכון, כנראה שהרבה יותר קל להיפתח מאחורי מעטפת האנונימיות… 😉

  3. כתבת על זה פעם א ושזה איזכור ראשון.

    האם את יכולה לפרט כאן מאי\ה סיבות זה נובע או מאיזה סיבות זאת חושבת שזה נובע
    ?

    בכל אופן אחריות רבה תוטל על בן הזוג שלך

  4. אני חושבת שאפשר למצוא לזה אזכורים בפוסטים השונים, לפחות בין השורות…
    לגבי הסיבות, נראה לי שזה קצת יותר עמוק ומסובך מתשובה קצרה כאן, אבל אולי אני באמת צריכה לכתוב על זה איזה פוסט המשך.
    מבטיחה לענות על זה מתישהו בקרוב 🙂

  5. פינגבק: עמוס | +shloshim30

  6. פינגבק: מי אתה צריך להיות? | +shloshim30

להשאיר תגובה

