כי התרגלתי לעצמי…

איך לאהוב אותך / יזהר אשדות וגלי עטרי

"…כי התרגלתי לעצמי 
לא רואה אחרת 
כי התרגלתי כבר לחשוב 
שאין אף אחד קרוב 
כי התרגלתי לעצמי 
לא רואה בכלל לאן 
ממשיכה עכשיו מכאן 
תבוא יותר קרוב 
תבוא יותר קרוב, תבוא 
ואולי גם לאהוב…"

השבוע, שנייה לפני שהגעתי לפסיכולוגית שלי (באיחור – כרגיל), התנגן השיר הזה… והשורה הזו שפותחת את הפזמון פתאום הדליקה לי נורה בוהקת וענקית:

כי התרגלתי לעצמי…

איך אני יכולה לשנות משהו כשאני לא מכירה שום דרך אחרת?
איך אני יכולה לשנות משהו שאני כ"כ רגילה למה שיש לי עכשיו?
איך אני יכולה לשנות משהו שכבר 31 שנים (עוד מעט 32) זה מה שיש לי?!?!

בשישי שעבר, נשארתי לישון אצל ההורים כי יצאנו לטיול משפחתי בשבת מוקדם בבוקר. וכרגיל, נשאבתי לתהומות הנוסטלגיה…
התחלתי לפשפש בכל מיני דברים ששמרתי מתקופת הצופים וגיליתי כ"כ הרבה שטויות שלא זכרתי ששמרתי, כ"כ הרבה דברים שהעליו לי חיוך ענק ודבילי על הפנים, כ"כ הרבה דברים שאין להם שום ערך אמיתי מלבד הזיכרונות…
אבל החיוך הענק הזה נמחק בבת-אחת כשעוד נורה ענקית ובוהקת נדלקה – תמיד הייתי ככה…
תמיד הייתי לבד…
היו לי הרבה חברים, אבל אף אחד מהם לא היה באמת חבר קרוב, אף אחד לא באמת הכיר אותי, לאף אחד לא באמת הרשיתי להתקרב אליי…

כשסיפרתי את זה השבוע לפסיכולוגית שלי, נראה לי שהיא סופסוף הבינה למה השינוי הזה כ"כ קשה לי. למה כשאני אומרת שאני לא באתי אליה כי חסרה לי זוגיות, אלא כי חסרים לי חברים – אני באמת מתכוונת לזה. למה כשהיא אומרת לי "ואוו, אנחנו ממש צריכות לעשות כאן שינוי מהשורש", התגובה שלי היא: "צריך להיזהר עם זה, כי הרבה עצים לא שורדים אחרי שעוקרים אותם ממקומם"…

autumn reflections_by_daewoniii

אני יודעת שנעלמתי בשבוע שעבר ואין לי כוח להמציא כאן תירוצים – פשוט עייפתי ולא היה לי כוח…
אני בדר"כ מפצה עם פוסט ארוך, אבל עייפתי, אין לי כוח והגרון שלי כואב…

2 תגובות ל-“כי התרגלתי לעצמי…

  1. סחטיין על הכנות.

    אהבתי.

  2. אם לא נהיה כנים עם עצמנו, עם מי נהיה? 😉

להשאיר תגובה

