ימים לבנים

"ימים לבנים, ארוכים, כמו בקיץ קרני החמה.
שלוות בדידות גדולה על מרחב הנהר.
חלונות פתוחים לרווחה אל תכלת דממה.
גשרים ישרים וגבוהים בין אתמול ומחר."

Strangers_by_ageofloss

Strangers by ageofloss

פתאום השיר הזה התחיל להתנגן לי בראש ויחד איתו הציפו אותי רצף זיכרונות.
חלקם ברורים וחיים, כאילו קרו אתמול וחלקם עמומים ומקוטעים, שלא לגמרי ברור אם קרו באמת או שחלמתי עליהם…
זה היה השיר המושלם ליום רגוע עם החבר'ה מהצופים כששכבנו עייפים על הדשא, זה היה השיר המושלם כשיר פרידה בסוף תקופה וזה השיר המושלם לנסיעה ארוכה שכולם כבר נרדמו ורק אני  מאחורי ההגה ערה…

"כל כך קל לשאת שתיקתכם, ימים לבנים וריקים
הן עיני למדו לחייך וחדלו משכבר
לזרז על לוח שעון את מרוץ הדקים.
ישרים וגבוהים הגשרים בין אתמול ומחר."

אני לא מבינה גדולה בשירה (אבל ראיתי תוכנית לפני כמה חודשים על לאה גולדברג ;-)), וכנראה כמו הרבה שירים שלה, יש בשיר הזה רובד אפל ועצוב ככה שהוא מתאים גם לרגעי דיכאון קל, לרגעים השחורים האלו שמלווים באור קטן ורחוק ולרגעים האלו שאני רוצה להתמסר לבאסה כי אני יודעת שעוד שעה היא תעבור…

"לבבי התרגל אל עצמו ומונה במתינות דפיקותיו.
ולמתק הקצב הרך מתפייס, מוותר ונרגע,
כתינוק מזמר שיר ערשו טרם סגור את עיניו,
עת האם הלאה פסקה מזמר ונרדמה."

איכשהו הצלחתי להעביר את יום כיפור בשינה מתוקה ולכן לא שקעתי בחשבון נפש עמוק מידי, אבל נראה לי שזה בדיוק מה שהייתי צריכה – שינה עמוקה וארוכה שבה המוח שלי כבוי!
כשהשיר הזה התחיל להתנגן לי בראש, השורה הראשונה: "ימים לבנים, ארוכים, כמו בקיץ קרני החמה…"  חזרה שוב שוב כמו תקליט שבור (ככה זה כשלא יודעים את המילים), אבל לאט לאט גיליתי עד כמה הוא פשוט מושלם לסתיו, לעכשיו, לי!
אני מניחה שהמשפט "ללבי התרגל אל עצמו ומונה במתינות דפיקותיו", מתאר במדויק את ההבנה שהגעתי אליה בתקופה האחרונה והשאר פשוט אומר את כל מה שרציתי לכתוב כאן ולא ידעתי איך…

ימים לבנים / שלמה יידוב

להשאיר תגובה

