לגדל ביצים

כבר שבועיים שאני כותבת את הפוסט הזה בראש…
הכל התחיל מסיפור שחברה סיפרה לי ואז התווסף אליו עוד סיפור ששמעתי ועוד אחד שחוויתי ולאט לאט נכתב לו הפוסט הזה בראשי.
למה רק בראש ולא כאן? כי שוב המחשב שלי התחיל לפתח סימני מחלה סופנית (אולי מתוך הזדהות עם דלקת האזניים המעצבנת שסירבה לעזוב אותי בשבועיים האחרונים) ונאלצתי לאשפז אותו…
אבל הנה אני כאן, עם מחשב לא שלי – זה מרגיש קצת כמו לישון במיטה לא שלך, אבל בכל זאת להרגיש קצת בבית…

מעשה שהיה, כך היה:
יש לי חברה שהתחילה לצאת עם בחור חדש לפני 3 שבועות והכל הלך לא רע.
הם הכירו דרך אחותה וחבר שלו ונרשמה התלהבות הדדית!
הם דיברו בטלפון כמעט כל יום, נפגשו פעם ביומיים ואופטימיות זהירה התחילה לנשב.
אבל אחרי שבועיים, הבחור פשוט נעלם!

אני מניחה שכל מי שיצא לדייטים דרך העולם הוירטואלי, חווה העלמות כזו או אחרת אחרי דייט או שניים, ובאמת שאני יכולה לחיות עם זה. מה לעשות שלפעמים הדבר הקל והנוח לכל הצדדים בסיום דייט בינוני עד גרוע, הוא פשוט לא להתקשר – אבל אחרי שבועיים?!?!?!

אז אחרי ניתוח לעומק של המקרה, היא החליטה אחרי 3 ימים של העלמות לסמס לו משהו בסגנון: "לא חשבתי שאחרי תקופה כזו ככה תעלם…" (ולשאלתכם למה היא לא התקשרה עוד קודם – היא התקשרה והוא אמר שיתקשר ואז נעלם…)
לסמס הזה הוא הגיב מיידית (מפתיע) והיה בידו תירוץ עלוב כלשהו.
אני לא אלאה אתכם בהשתלשלות העיניינים המלאה, אבל בקצרה: בשיחת הטלפון הוא אמר שהוא מרגיש שהוא לא מכיר אותה מספיק והוא לא בטוח שיש להם מספיק במשותף (אותה שיחה נמשכה כשעה…). גם כשהם נפגשו הוא ציין זאת וכשהיא ניסתה להבין מה בדיוק חסר, היה קשה לה להבין. אבל נכון להיום הם החליטו בכל זאת לנסות ולהכיר אחד את השניה – בתקווה שהוא לא יעלם שוב…

אני בטוחה שיש לסיפור הזה עוד צד ואולי אם הייתי שומעת אותו הייתי רואה את התמונה במלואה, אבל זו לא הסיבה שהסיפור הזה נכתב כאן.
אני פשוט מנסה להבין מה קרה לגברים שהם איבדו את הביצים שלהם?!?!
אתה יוצא עם בחורה שבועיים, לא מאותת שמשהו לא בסדר, קובע לדבר איתה ללמחרת ואז פשוט נעלם?!?!?
למה אם לא טוב לך לא יכלת פשוט לקחת אותה לשיחה ולהגיד: "תשמעי, היה נחמד אבל זה לא זה" או "זה לא את זה אני…"?!?!
אתם יודעים מה, גם שיחת טלפון היתה עובדת ואפילו סמס פחדני היה מספק (בטוח שהיינו יורדות עליו על השימוש בסמס, אבל זה עדיף על העלמות!).

תרגילי העלמות – המומחיות החדשה…

אני מודה שלפני שנה-שנה וחצי כשרק התנעתי את כל התהליך הזה, גם לי יצא להיות פחדנית ולהעלם כשלא מתאים או כשהכיוון של הסיפור הפחיד אותי, אבל זה היה אחרי דייט / שניים…
יש כאלו שיגידו שאין הבדל, אבל בעייני יש.
אם היו לך את הביצים להתקשר אליה אחרי הדייט הראשון ולהזמין אותה לדייט שני, אם היו לך הביצים אחרי הדייט ה-3 או ה-4 לעלות אליה הביתה ואם היו לך הביצים להיפגש איתה גם אחרי 10 ימי היכרות – צריכות להיות לך הביצים כדי להגיד שלא מתאים ולא לתת לבחורה להתחיל לאכול סרטים!
ואם זו היתה בעיה רק של הבחור הספציפי הזה, הייתי אומרת מילא, אבל זו כבר ממש מגיפה!
רק השבוע מישהי גנבה לי את הפוסט וכתבה על זה טור ב-YNET. (נשבעת שלא קוראים לי עדי רם…)
והאמת, התופעה זולגת כבר מעבר לעולם הדייטים…

בעבודה שלי אנחנו מעסיקים סטודנטים כאשר המטרה היא להחתים את המוצלחים שביניהם לעבודה קבועה בסיום הלימודים.
לאחד הסטודנטים שלנו השנה ניתנה הצעה להישאר בחברה במשרה מלאה, הוא מרח את תשובתו במשך כמה חודשים, אח"כ התנהל מו"מ יחסית ארוך על החוזה וגם לאחר שהוא חתם הוא הציג כל מיני בקשות שונות למנכ"ל והשיא היה ששבוע לפני תחילת עבודתו במשרה מלאה, הונח על שולחן המנכ"ל מכתב המפרט טענות שונות ומשונות.
צריך להבין שהחברה שאני עובדת בה היא מאוד פתוחה ומנוהלת קצת כמו חברה משפחתית בה לכל אחד יש גישה ישירה למנכ"ל ולכל אחד מהמנהלים ולכן כל ההתנהלות שתיארתי היתה מאוד מוזרה. בעקבות המכתב הקשה והאשמות שהועלו בו, החלטנו שלא להמשיך להעסיק את אותו סטודנט וגם הוא הבין שאם לוקח לו חצי שנה לקבל החלטה וגם אז הוא לא שלם איתה, כנראה שמקומו לא איתנו.

אבל חוץ מבעיות המחויבות שלו, הוא היה בן-אדם חיובי ומקצועי ולכן עזרתי לו למצוא עבודה חדשה אצל חברה טובה שלי. כתבתי עליו המלצה ב-Linkedin, עזרתי לו לשכתב את הקו"ח שלו, העברתי אותם אליה, עשיתי לו יחסי ציבור ודאגתי לעדכן אותו בהתרשמות של גורמים שונים בחברה שבה הוא התראיין.
לפני שהוצע לו חוזה, הוא התייעץ איתי מה לבדוק שיש שם וכמה מקום למו"מ לדעתי יש לו.
שבוע שעבר הוא היה אמור להתחיל לעבוד.
דיברתי בבוקר עם חברה שלי ואיחלתי לה בהצלחה (פעם ראשונה שהיא תנהל מישהו באופן ישיר) והיא סיפרה שהיא בדיוק הולכת לוודא שהכל מוכן לקראתו.
אחרי שעה קיבלתי טלפון ממנה.
הבחור שלח לה סמס שהוא מצטער אבל הוא מתחרט והוא לא יעבוד אצלם.

זה השלב שבו החוורתי, נעתקו מילים מפי ובושה גדולה מלאה אותי.

Julia Lewis - Pale Moth

Julia Lewis – Pale Moth
אם רק הייתי יכולה באותו הרגע להפוך לפרפר הזה…

אין לי מושג מי חינך אותו ככה ומי האידיוט שהמליץ לו להתנהג ככה, כי אני לא שמעתי עם מישהו שאחרי שחתם חוזה בחברה וביום שהוא אמור להתחיל לעבוד בה פשוט שולח סמס לבוסית החדשה שלו ומתנצל שהוא חוזר בו!
אחרי כמה שעות הוא שלח מייל רישמי ל-HR ובו הוא התנצל וסיפר שהוא קיבל הצעה טובה יותר ולכן לא יגיע…
ועדיין – אין טלפון והסבר בע"פ, רק סמס ומייל…
זה הזמן בו נמחקה ההמלצה שלי עליו והשמועה על התרגיל המסריח הופצה בין מנהלי החברה בה אני עובדת.
אחרי כמה שעות גם אני קיבלתי מייל ממנו ובו נכתב משפט אחד: "אני מרגיש שגם לך מגיע הסבר, אז אני שולח לך את המייל ששלחתי גם ל-X. תודה על כל העזרה".
עצרתי בעצמי שלא להגיב, אבל אני מודה שמה שרציתי לכתוב זה: "אל תדבר איתי, דביל!".

ברצינות, מה קרה לאנשים?!?!
ממה הם מפחדים?!?!?
מייל, סמס או העלמות זו לא צורה להיפרד!
תגדלו ביצים ותרימו טלפון ותגידו שלא מתאים!
ואם אפשר תנו הסבר שלא נצטרך להמציא בעצמנו!

The Beatles/ Nowhere Man

לבושתי הגדולה, לא הכרתי את השיר הזה עד לאותו אירוע מביך עם הבחור הנעלם…
אז לפחות משהו אחד טוב יצא מזה 😉

4 תגובות ל-“לגדל ביצים

  1. האדם הוא ייצור קשה להבנה. . בעניין הבחורותגברים מפחדי םמנשים לאת לא יודעת את זה?
    מפחדים מהתגובה אז לפעמים מעשדיפים להימנע מהסיטואציה

    לא מצדיק רק מנסה להסביר

    אגב, במה החברה שלך עוסקת? אתם מחפשי םעובדים? באיזה תחום
    ?

  2. כרגע אנחנו לא מחפשים…
    לא שמעת שיש מיתון בארץ? 😦

  3. שמעתי אבל חשבת שאתם מעל זה….. 🙂

להשאיר תגובה

