שמש, דיאט קולה, לפטופ ומוזיקה טובה…

השתלטתי על הבית הנטוש של ההורים לכמה שעות של שקט, כי מה יכול להיות יותר טוב מלשבת בגינה עם כוס דיאט קולה קרה, מוזיקה טובה באוזניות, קצת שמש מהולה ברוח מאווררת והלפטופ החמוד שלי?

יש ימים כאלו שמתחילים מוקדם מידי, טוב בואו נודה על האמת – מבחינתי רוב הימים מתחילים מוקדם מידי ;-), אבל לקום בסופ"ש מוקדם מידי יכול להיות הרבה יותר מדכא מלקום עם שעון מעורר בכל יום חול…
וזה מה שקרה לי היום, למרות עייפות אי סופית שגררתי לאורך כל השבוע, השינה היתה ממני והלאה וממש ממש לא איכותית!
אבל, עכשיו שכבר התאוששתי מהקימה המוקדמת, השקט השתלט כאן על האיזור, כל ההכנות לשישי הסתיימו וזו רק אני, המחשב והמוזיקה – אפשר להגיד שאני רישמית מוכנה לסופ"ש!

mikkel vang From riazzoli_blogspot

Mikkel Vang From riazzoli_blogspot

אז למה גררתי איתי עייפות כל השבוע?
האמת, לא קרו דברים כ"כ מרתקים בחיי שבגינם לא ישנתי, סתם שבוע רגיל…
האשמה בעייפות מוטלת על חוסר היכולת שלי להפסיק לקרוא ספר (במידה והוא טוב), וכך יצא ש-3 ימים ברציפות שעות השינה שלי הוחלפו בשעות קריאה.
כבר הרבה זמן לא קראתי, זה בא לי בתקופות… לפעמים אני לא יכולה להפסיק לקרוא ואז פתאום מגיעים חודשים של שקט שבהם אני אפילו לא יכולה להחזיק ספר.

לפני כמה שבועות הקדמתי לפגישה והיתה לי שעה לשרוף, אז מובן שניצלתי אותה לביקור בחנות האהובה עליי – חנות ספרים ואפילו יצאתי עם 3 ספרים חדשים!
אחד מהם היה הספר המדובר (אז לא ידעתי שהוא מדובר, אבל בזמן האחרון הדיבורים עליו התגברו): "החוק למניעת בדידות" / מיכאל שיינפלד.
מין הסתם השם של הספר הוא זה שגרם לי להרים אותו מהמדף ולהתחיל לקרוא את ה"פרומו" בכריכה האחורית. ומה אני אגיד, הספר לא איכזב בכלל!
העלילה מתרחשת בישראל של 2020, כאשר גיבור הספר מגלה שמוצע חוק למניעת בדידות אשר הולך להטיל קנסות והגבלות שונות ומשונות על אנשים שעונים על הגדרת החוק כבודדים. אני לא אהרוס לכם את ההמשך, אבל בגדול הספר עוקב אחר המאבק בחוק וחייו האישיים של הגיבור.

החוק למניעת בדידות - מיכאל שיינפלד

כל ההתייחסות הזאת לרווקים/גרושים/אלמנים כאל בודדים מאוד עיצבנה אותי (ספויילר: על זה גם המאבק בספר).
למה החברה חושבת שאם אני לבד, בהכרח אני בודדה?
הספר בטח מקצין עם כל נושא החוק, אבל זה לא מדע בידיוני מופרך שבישראל ייצא חוק שכזה. הרי כאן יש צורת חיים מקובלת אחת – זוגיות ומהר מאוד משפחה עם ילדים. כל היתר הם מסכנים וצריך לרחם עליהם כי הם לבד ולא סתם לבד, הם בודדים!
אני מודה, לפעמים אני בודדה ולפעמים אני כ"כ בודדה שאני נופלת למרה השחורה, אבל האם זה רק בגלל שאין לי זוגיות?!?
אין אנשים שמרגישים בודדים ויש להם זוגיות ומשפחה? האם זו לא הרגשה הרבה יותר גרועה להיות בודד כשאתה אפילו לא לבד?!?!
אולי הבדידות שלי לא נובעת מהעובדה שאין לי זוגיות / משפחה? אולי היא נובעת מהעובדה שכולם מסביבי זוגות-זוגות ואני לא מצליחה למצוא חברים חדשים?!?
אולי כל הלחץ הזה והרחמים לא עוזרים!!!!

לפעמים אני חושבת שהלבד הזה שאני כ"כ רגילה לו הוא צורת חיים לגיטימית.
לפעמים אני חושבת שהלבד הזה שאני כ"כ רגילה לו הוא צורת חיים לגיטימית כי אני רגילה אליו.
לפעמים אני חושבת שהלבד הזה שאני כ"כ רגילה לו הוא צורת חיים לגיטימית רק כי אני רגילה אליו והחלופה פשוט מפחידה יותר מידי…

השבוע ב"קבוצה למאותגרי זוגיות" שאלו אותי כמה מערכות יחסים משמעותיות היו לי בחיים והתחיל דיון מעמיק על איך זה שלא היתה לי מערכת יחסים משמעותית שכזו, מה חוסם אותי, מה מפריע לי להתקרב ומה מפריע לאחרים להתקרב.
היה בדיון הזה משהו מאוד משחרר, לדבר על הפיל הלבן הענק שעומד בחדר בצורה גלויה ופתוחה. לא שיש לי סיבה להסתיר או להתבייש, אבל בכל זאת לא הצלחתי להעלות את הנושא לבד… לענות על שאלות של אחרים זה עדיין יותר נוח וקל לי…
בכל מקרה, עלו שם כל השאלות הרגילות שקשורות לאיך זה יכול להיות? האם אני באמת בקטע של בנים? האם אהבתי מישהו אי פעם? והאם אני בכלל רוצה זוגיות?
כשמבחינתי השאלה האחרונה היא הכי בעייתית ואני דנה בה לא מעט כאן בזמן האחרון, ולא שאין לי תשובה, יש ואפילו מאוד החלטית:
כן, אני רוצה זוגיות!
השאלה היא מה אני מוכנה לעשות כדי להשיג אותה…

קשה לי עם שוק הבשר הזה באינטרנט, קשה לי עם הדייטים הסידרתיים וחסרי התכלית וקשה לי עם המרמור שזה יוצר אצלי!
אני יודעת שהחופשה שלקחתי מכל התהליך לא ממש מקדמת אותי ואני יודעת שבסופו של דבר אני אצטרך לקחת את עצמי בידיים ולקפוץ לבוץ הזה, כי אין חלופה אחרת.
הבטחתי לעצמי שאני אנסה עוד השבוע, אבל אז מגיעים ימים כאלו, ימים בהם אני בשקט שלי, השמש נמצאת במינון הנכון, הרוח מלטפת, הדיאט קולה קרירה ומרווה והמוזיקה טובה ושוב עולה השאלה למה להפר את האיזון הזה?!?!

Living On My OwnQueen

תגובה אחת ל-“שמש, דיאט קולה, לפטופ ומוזיקה טובה…

  1. נראה לי יותר גרוע להיות לכאורה לא לבד בזוגיות בקשר במשפחה ולהרגיש לבד.

להשאיר תגובה

