איסלנד – 2

המסע באיסלנד ממשיך

13/4/2012
אחת הבעיות שלי היא בלהתחבר אל אנשים, במיוחד אל אנשים חדשים. החלק הזה במוח שאחראי על יצירת שיחות חולין מתפתח אצלי מאוד לאט…
לפעמים זה פשוט לא מעניין אותי לשמוע מה לצד השני יש להגיד, לפעמים אני פשוט לא יודעת מה לשאול ולפעמים פשוט לא נעים לי לשאול את השאלות האלו שרצות לי במוח כי זה מרגיש לי כמו חדירה לפרטיות או כי נראה לי שהטיימינג לשאלה כבר עבר.
אני יודעת שכל זה קצת טיפשי ואני מנסה לשבור את המחסום הזה, אבל זה לא קל לשנות הרגלים שטבועים בך כ"כ הרבה שנים.
עכשיו קחו את כל זה ותוסיפו לזה את מחסום השפה שלי ושל הצד השני וקיבלתם מחסום גדול הרבה יותר גדול!

Hveragerdi, Iceland

Hveragerdi, Iceland

הימים הראשונים כאן היו קשים קצת, אנחנו מעט אנשים וכנראה שהרוב יחסית ביישנים אז הכל נשאר ברמה די רדודה ועיניינית. אבל הערב סופסוף משהו התחיל להשתנות. אולי זה בגלל שהתרגלנו לשגרת החיים וקצת פחות עייפים, אולי זה השעמום הקולקטיבי שאיחד אותנו ואולי סתם עברנו את שלב ההיכרות הלא נעים…

16/4/2012
קצת קשה להביע במילים את כל היופי הזה,
קצת קשה לתפוס בתמונה את הנופים של הארץ הזו,
כנראה שזה פשוט משהו שצריך לחוות…

Iceland

הקרחון הענק הזה, שנראה די קטן בתמונה, כ"כ מרשים במציאות!

אני חושבת שאם הייתי יכולה להרשות לעצמי, הייתי מגיעה לאיסלנד פעם השנה למשך 3-4 שבועות, רק כדי להירגע, לאגור כוחות, לשטוף את העיניים בנופים המדהימים ולהכנס לפרופורציות.
מול כל ענקי הטבע האלו, אנחנו רק נקודות קטנות, זמניות, שצריכות להבין את מקומנו בעולם ולהעריך את מה שמסביבנו…
אל דאגה, לא הפכתי למחבקת עצים, לא חוויתי גילוי רוחני עוצמתי וגם לא יצאתי מדעתי, סתם מצאתי קצת שקט, שלווה ויופי מהמם שבשניה אחת יכול להפוך להרסני ואימתני…

אגם הקרחון, איסלנד

ללא מילים…

17/4/2012
כשהשקט האיסלנדי מתחבר עם מזג האוויר המושלם, אי אפשר שלא לחשוב שזה המקום המושלם בשביל לנקות את הראש.
פתאום כל המחשבות שמטרידות אותי ביום-יום נעלמות, כל הדאגות נשכחות ונותרת לה רק שלווה וחיות עדינה…

20/4/2012
אני די בטוחה שאם אני אפתח את מילון אבן-שושן ואחפש את המילה שלווה, זו התמונה שתופיע שם ליד ההגדרה…

שלווה

שלווה…

23/4/2012
אחרי שבועיים של נופים משגעים באזורים שכוחי אל שבהם אפשר לספור את האנשים ולהתלהב כשרואים מכונית נוספת על הכביש, הגענו אתמול לביקור בעיר הגדולה – ריקאוויק.
פתאום אפפה אותנו תחושת מחנק וצפיפות…
יותר מידי בתים, יותר מידי אנשים ויותר מידי מכוניות. ממש הלם תרבות!
ולא מדובר על עיר גדולה באמת, סתם עיר גדולה במונחי איסלנד…
כשנחתתי לפני שבועיים ממש צחקתי עליה. "זו עיר בירה?!?! אין בה כלום, היא נראית כמו עיירה!". אבל אתמול היא כבר הרגישה לי גדולה מידי, צפופה מידי והיה קשה לנשום בלי לראות הרים מושלגים במרחק נגיעה, בלי לראות שדות וסוסים איסלנדים ובלי לשמוע רעש סטאטי שלי שקט…
אמנם יש לי יומיים להתרגל ל"עיר הגדולה", אבל אני די בטוחה שמצפה לי הלם תרבות קל כשאחזור הביתה…

South West Iceland

South West Iceland

24/4/2012
זה יום הטיול האחרון של החופשה המופלאה הזו ואני מסתובבת עם תחושות מעורבות.
מצד אחד אני מאוד רוצה לחזור הביתה ולראות את כולם, אבל מצד שני אני ממש רוצה להישאר כאן עם היופי הזה, השקט והשלווה, להספיק לראות עוד קצת נופים מופלאים ובעיקר להישאר בבריחה שלי מהחיים האמיתיים.
אני לא יודעת מה יש באי הקסום הזה שמצליח לעטוף אותי כ"כ טוב ולהשכיח ממני הכל, אבל עכשיו שכבר מריחים את נתב"ג, מתחילים להופיע חורים בשמיכת השלווה הזו וזה ממש לא כיף לי…

שקיעה מופלאה

שקיעה מופלאה

במהלך החופשה הזו חשבתי לא מעט על סבא. באיסלנד מאוד אוהבים ליקריש וזה היה אחד הדברים האהובים על שנינו.
בכל פעם שעברתי במעבר הסוכריות בסופר, הרגשתי את הצביטה הזו בלב.
בכל פעם שחשבתי על כל החוויות שיש לי לספר לו, הדמעות חנקו את גרוני.

היום זה ערב יום הזיכרון וקראתי מכתב שכתב יהודה וקסמן, אבא של נחשון וקסמן ז"ל. הוא כתב שם משפט כ"כ פשוט ונכון שנראה לי שיהדהד אצלי עוד הרבה זמן:

החיים הם מחלה סופנית ואף אחד לא יודע באיזה גיל יילקח

בנימה אופטימית זו, מי ייתן ומחר יהיה מזג אוויר טוב לכבוד יומי האחרון ושבקרוב אחזור לאי המופלא הזה!

Your Bones / Of Monsters And Men

מסתבר שמוזיקה איסלנדית זה לא רק ביורק…
ביום האחרון שלי באיסלנד, בעודי מחכה לשאטל לשדה התעופה בהוסטל, התנגן השיר הזה ברקע ומשהו בו תפס אותי. עדיין לא החלטתי אם זה השיר הכי טוב של הלהקה הזו, אבל מכיוון שהוא הראשון שלהם ששמעתי – יש לו את הזכות להופיע כאן 😉

תגובה אחת ל-“איסלנד – 2

  1. פינגבק: איסלנד | +shloshim30

להשאיר תגובה

