הטיול לארץ התווים

כשהייתי קטנה, כל לילה היינו הולכים לישון כשברקע אחת מהקלטות האהובות עלינו (בערב טוב, הספקת לשמוע גם את סוף הקלטת): הטיול לארץ התווים, מתילדה מכונת הכתיבה (אם מישהו יודע איפה אפשר להשיג עותק – רק תגידו!), זרעים של מסטיק, פיץ העכבר מספר ושר, סיפורי התנך ועוד ועוד…

לפני כמה חודשים אחותי מצאה דיסק של הטיול לארץ התווים – הגירסא המקורית של שלמה ארצי! מסתבר שלמרות שאני ממש גרועה בשינון עובדות או בשמות של אנשים, ועברו כבר איזה 20 שנה מאז ששמעתי את הדיסק, יש דברים שלא שוכחים…
אז בכל פעם שקצת עצוב לכם בלב, או שסתם עבר עליכם יום מבאס, אני ממליצה בחום לשים את הדיסק של קלטת הילדים האהובה עליכם והחיוך מיד יופיע!


אין כמו הגירסא המקורית, אבל זה לא רע…

לכבוד היומולדת של אבא, קנינו לו פטיפון! הורדנו את כל התקליטים הישנים ושם מצאנו המון אוצרות: מוזיקה קלאסית (שרק אבא רוצה לשמוע, אבל בכל זאת – המתנה היא בשבילו 🙂 ), רוק מפתיע של שנות ה-70 – תחילת ה-80, מוזיקה ישראלית איכותית (אריק אינשטיין, מתי כספי, אריק סיני ועוד) ומלא תקליטי ילדים!!!
יש משהו מאוד מנחם בנוסטלגיה הזאת, משהו בעובדה שלמרות שעברו מיליון שנה חלק מההיסטוריה שלנו עדיין נשמר וקיים, משהו בזיכרונות האישיים והקולקטיבים שהשירים האלו מעלים בנו.

לא יודעת למה, אבל כבר שהייתי קטנה הבנתי את המשמעות הנוסטלגית של הדברים. שמרתי באדיקות על כל החולצות המתפוררות שלי מהצופים (חוץ מחולצת ההשבעה שאמא החליטה לזרוק לפח 😦 ) ויש לי את כל העניבות מכיתה ה' ועד סוף יב' למקרה שאחד הילדים שלי יהיה בצופים. בכל פעם שאחותי הקטנה ביקשה את אוסף המכתביות המסודר שלי סירבתי, כי אולי יום אחד אני אוכל להעביר אותו הלאה לילדה שלי וכיאה לחינוך של אמא, אלבומי התמונות שלי הם בראש הרשימה של "דברים שצריך להציל במקרה של שריפה/שיטפון/רעידת אדמה".

הבעיה?
בינתיים אין עם מי לחלוק את קטעי הנוסטלגיה האלו ואין למי להעביר את האוספים שמעלים אבק.
זו סיבה מספיק לרצות זוגיות? נראה לי שכן…

עוד 48 שעות אני סופסוף יוצאת לחופשה, שבועיים של כיף בארה"ב! המסע לגילוי עצמי ימשיך שם, עם חברים טובים, קצת משפחה וקצת זמן איכות עם עצמי… אני מקווה לחזור עם כוחות מחודשים לחיים בכלל ולמסע בפרט.
אז שיהיה לכם צום קל, חשבון נפש מועיל (ולא מדכא מידי), חג סוכות שמח ונתראה אחרי החופשה הגדולה!


אולי יום אחד…

להשאיר תגובה

